GBS De Vierklaver

De schoolblog van Vurste

 

1
2
3
4
5
6

Yoga in de derde graad

Af en toe eens tot rust komen is nodig na al die lessen waarbij we onze volle concentratie nodig hebben. Tijdens ons lesje yoga hebben we verschillende bewegingen, gelinkt aan vele diersoorten (apen, pinguïns, leeuwen, beren, krokodillen,…), uitgevoerd. En we zijn in onze missie geslaagd. Iedereen was helemaal zen, zeker na de rugmassage bij elkaar.

 

https://photos.app.goo.gl/gBXawZ9We1mfzBpq8

Dansende namen in de tweede graad

In de les 'beweging' leerden de kinderen van het 3de en 4de leerjaar dansen met de letters van hun naam.

Na een aantal opwarmingsoefeningen brachten ze een heuse dans door alle letters van hun naam een verschillende dansmove te geven.

De resultaten waren echt schitterend!!

Als slot werden de kinderen in groepjes verdeeld en brachten samen een dans met de verschillende letters van hun verschillende namen. Het was echt knap om te zien...

Dus... heb je bij je volgende dansgelegenheid geen inspiratie om te dansen, probeer dan eens de letters van je naam na te bootsen!!

 

Succes gegarandeerd J

 

https://photos.app.goo.gl/SNPcZkMiTYFyFheH6

Verbonden voertuigen in de derde graad

Voor de les beweging was het de bedoeling dat alle kinderen samen één geheel vormden om zo een voertuig uit te beelden. Bv. een vliegtuig, bus, auto, traktor,...

Niet altijd even simpel om samen zoiets af te spreken, maar het is hen toch gelukt. =)

 

https://photos.app.goo.gl/PBskx6LUCm25mZss6

Drama, dat is pas kunstig!

Voor onze les drama moesten de kinderen zich inleven in schilderijen/beeldhouwwerken.

Zo begon er altijd één persoon die tableau vivant speelde van een figuur die bij het schilderij/beeldhouwwerk past.

Nadien voegden andere personen hier iets aan toe.

Tot slot mochten de personages tot leven komen wanneer de interviewer langskwam.

Zoals jullie zien, bracht dit heel wat grappige gesprekken en taferelen op. =)

 

https://photos.app.goo.gl/mxFEU2fdjTsiRLWD8

 

Eerste schooldag

Op onze eerste schooldag wouden we ons jaarthema ‘in ieder schuilt een art-tiest’ in de kijker zetten. Daarom stond het muzische dan ook centraal. Iedereen kwam als een art-tiest naar school en dit bracht ons al onmiddellijk in de juiste sfeer.

Na een kennismaking met de nieuwe leerlingen gingen we aan de slag.

De juffen hadden een doorschuifsysteem bedacht waarbij de onderdelen muziek, drama en beeld aan bod kwamen.

 

Bij muziek experimenteerden de kinderen of ze met alledaagse voorwerpen geluidjes/muziek konden maken. Nadien voegden ze deze geluidjes samen tot een muzikaal verhaal.

 

Voor drama kreeg iedere leerling een familie toegewezen en daarbij ook een rol. Zo was de ene een hond, de andere de oma of de papa,… Samen moesten ze een toneelstukje maken waarbij ieder familielid aan bod kwam en dit nadien naar voor brengen.

 

Bij beeld werkten de leerlingen rond een pop-art kunstenaar, Andy Warhol. Eerst maakten ze foto’s van elkaars gezicht, dan werden deze afgedrukt en nadien beschilderden ze hun gezicht met allerlei felle kleuren in de stijl van Andy Warhol. Onze gezichtjes zijn te bewonderen op de muur van de school.

 

https://photos.app.goo.gl/LirBVRa4Zfp3Ao2n8